Search
  • ID design studio

Brand identity exercise

Η SMEG είναι πολύ γνωστή για την σειρά προϊόντων της 50s με το ιδιαίτερο design.

Αν μελετήσει κανείς τα προϊόντα της, θα παρατηρήσει κάποια κοινά στοιχεία, τα οποία αποτελούν τo design "λεξιλόγιο" της εταιρείας.

Πώς όμως θα σχεδίαζε η SMEG ένα τελείως διαφορετικό προϊόν από τα δικά της, όπως ένα απλό κουτάκι αναψυκτικού;

Η απάντηση θα μπορούσε να μοιάζει κάπως έτσι:

Σε αυτόν τον σχεδιασμό θα μπορούσε κανείς να αναγνωρίσει τα χαρακτηριστικά στοιχεία της SMEG, ακόμη και αν δεν ήταν τόσο προφανές με την αναγραφή των επωνυμίας στο logo.

Αυτός είναι και ο σκοπός ανάπτυξης προσωπικού "λεξιλογίου" design στις εταιρείες: η εύκολη αναγνωρισιμότητα. Σε ορολογία branding αυτό είναι ένα κομμάτι του brand identity, δηλαδή, της εταιρικής ταυτότητας. Παίζει σημαντικό ρόλο στο να εντυπωθεί η εταιρεία στη μνήμη του καταναλωτή και συνεπώς, να μπορεί ο ίδιος εύκολα να αναγνωρίζει το προϊόν στο ράφι, όταν βρίσκεται ανάμεσα σε πολλά άλλα (brand awareness). Η εύκολη αναγνωρισιμότητα επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό και την συμπεριφορά του καταναλωτή (και είναι πιο πιθανό να τον οδηγήσει σε αγορά του προϊόντος, καθώς θα νιώθει ότι "το ξέρει" ή ότι του είναι περισσότερο οικείο από τα υπόλοιπα). Συνεπώς, είναι σημαντικό η εταιρική ταυτότητα του κάθε brand να είναι μοναδική και να έχει το δικό της "λεξιλόγιο" design.

39 views0 comments