Είναι η εικόνα της επιχείρησης, το σήμα κατατεθέν. Εκφράζει την ταυτότητα της επιχείρησης (αλλά δεν είναι από μόνο του η ταυτότητα!). Διαχωρίζει την επιχείρηση από τους ανταγωνιστές της. Μπαίνει παντού! (ιστοσελίδα, συσκευασία, εφαρμογές, κάρτα, αυτοκίνητο, αφίσες, κοινωνικά δίκτυα, χορηγίες, περίπτερα, κ.α.) Δημιουργεί την πρώτη εντύπωση και μέσω της επαναληψιμότητας θέτει τις βάσεις για να χτιστεί η αφοσίωση στους πελάτες.
Το σημαντικότερο: Λέει στον κόσμο / στους πελάτες ποια είναι η επιχείρηση.
Άρα δεν μπορεί παρά να παίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησης και στο πώς αυτή σκοπεύει να εκφράσει το brand της και να αναγνωριστεί από το κοινό.
Τι πρέπει να προσέξει κανείς;
Να τραβάει την προσοχή.
Οι πελάτες σας βομβαρδίζονται με χιλιάδες εικόνες καθημερινά. Μία δυνατή εικόνα είναι αυτή που θα μπορέσει να πιάσει την προσοχή τους και να τους επιτρέψει να ασχοληθούν με το τι δείχνει αυτή.
Να μπορεί να εντυπωθεί στη μνήμη, ώστε να είναι αναγνωρίσιμο.
Αφού τραβήξει την προσοχή των πελατών σας το λογότυπο, ο επόμενος στόχος είναι να μπορούν να σας αναγνωρίζουν εύκολα και να ανακαλούν στη μνήμη τους τι σημαίνει για αυτούς το προϊόν σας. Έτσι, θα μπορέσουν να συνδεθούν συναισθηματικά με αυτό. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει το λογότυπό σας να μην είναι πολύπλοκο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Mastercard που αφαίρεσε μετά από πολλά χρόνια την επωνυμία της από το λογότυπο, στα πλαίσια ανανέωσης της εικόνας της. Η έρευνά τους έδειξε ότι 80% των πελατών δεν χρειαζόταν την επωνυμία για να αναγνωρίσει το brand μέσω του λογότυπου!
Να επικοινωνεί απλά και ξεκάθαρα το μήνυμα της επιχείρησης.
«Το όνομά μου είναι….. και ασχολούμαι με…..», Simple as that.
Εφόσον το λογότυπο αντιπροσωπεύει την εταιρεία σας, δε θέλετε να δίνει λάθος μηνύματα στους αποδέκτες. Εδώ θα πρέπει να δοθεί προσοχή σε τρεις κατευθύνσεις: όνομα, σήμα, tagline. Οποιοδήποτε από τα τρία μπορεί να παραπλανήσει και να οδηγήσει τον καταναλωτή σε λάθος συμπεράσματα.
Να διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Εξυπακούεται ότι πρέπει να προηγηθεί έρευνα του ανταγωνισμού. Δε θέλετε οι πελάτες να σας μπερδεύουν με τους ανταγωνιστές σας – το αντίθετο θα πρέπει να εντάσσεται σε μια μελετημένη επιλογή μάρκετιγκ. Δείτε τι κάνουν οι υπόλοιποι ώστε να ξέρετε τι δεν θα κάνετε εσείς.
Να είναι ευπροσάρμοστο.
Το λογότυπό σας έχει πολλή δουλειά! Θα κοσμεί όλες σας τις εφαρμογές, ηλεκτρονικές , έντυπες και όχι μόνο. Θα πρέπει να μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα στην κάθε εφαρμογή. Αυτό μπορεί να αφορά διαφορετική κλίμακα (από επαγγελματική κάρτα έως επιγραφή σε χώρο), διαφορετικά υλικά εφαρμογής (χαρτί, ύφασμα, πλαστικό, κλπ.), ή ακόμη και διαφορετική χρωματική κλίμακα (πχ. από έγχρωμο σε ασπρόμαυρο).
Ο σχεδιασμός του λογότυπου είναι βασικό στάδιο του branding και προϋποθέτει γνώσεις οπτικής επικοινωνίας και ψυχολογίας του καταναλωτή. Συνεπώς, κάθε επιχείρηση θα πρέπει να επενδύσει σε αυτό και να επιλέξει μια εξειδικευμένη εταιρεία συμβουλευτικής branding.
«Αν νομίζεις ότι είναι ακριβό να προσλάβεις κάποιον επαγγελματία για μια δουλειά, περίμενε να δεις πόσο κοστίζει να προσλάβεις έναν ερασιτέχνη». Red Adair
Ενδιαφέρεσαι για σχεδιασμό σωστού λογότυπου;