top of page
Search
Writer's pictureStella Chatzigavriil

Ας μιλήσουμε για rebranding.

First things first. Γιατί να κάνει κανείς rebranding;

Προφανώς για να σκεφτεί κάποιος να κάνει rebranding, έχει ήδη εταιρική ταυτότητα. Το ερώτημα είναι: χρειάζεται αλλαγή αυτή η ταυτότητα;

Συχνή απάντηση είναι το «Θέλουμε να φαίνεται πιο ωραίο το λογότυπο». Και ενώ η σκέψη δεν είναι λάθος, στην πραγματικότητα η πιο σωστή προσέγγιση θα ήταν να εντοπιστεί το ουσιαστικό πρόβλημα.

«Η ταυτότητά μας είναι παλιά»

«Απευθυνόμαστε σε νέα αγορά - στόχο»

«Η ταυτότητά μας δεν επικοινωνεί τις νέες μας αξίες /δραστηριότητες στο κοινό»

«Η ταυτότητά μας δεν εντάσσεται αρμονικά σε εφαρμογές (συσκευασία, ιστοσελίδα, κοινωνικά δίκτυα)»

Οι παραπάνω λόγοι είναι στη σωστή κατεύθυνση ώστε να εντοπίσει κανείς την ανάγκη για rebranding. Η λέξη κλειδί είναι η επικοινωνία, αυτό δηλαδή που αφορά στην ουσία του το branding. Επικοινωνεί η ταυτότητά μου – το λογότυπό μου αυτό που είμαι, αυτό που πρεσβεύω, αυτό που κάνω;

Μία έρευνα στο καταναλωτικό κοινό και στους πελάτες της επιχείρησης θα μπορούσε να δείξει ακόμη πιο σαφώς την ανάγκη για ανανέωση της ταυτότητας. Πλέον, το ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα έχουν καταστήσει πολύ πιο εύκολη την επαφή και την επικοινωνία με τον τελικό καταναλωτή. Γιατί να μην το εκμεταλλευτεί κανείς;

Μετά την απόφαση για το εάν χρειάζεται ανανέωση ακολουθεί η απόφαση για τα χαρακτηριστικά της ανανέωσης. Θα είναι πλήρης ή μερική;

Υπάρχει η περίπτωση να χρειάζεται πλήρης ανανέωση της ταυτότητας, ακόμη και του ονόματος, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, παρά το γεγονός ότι δεν ενδείκνυται για επιχειρήσεις με χρόνια παρουσία στην αγορά.

Υπάρχει όμως και η περίπτωση να χρειάζεται μια μερική ανανέωση, ώστε να δοθεί αέρας «φρεσκάδας» στην ταυτότητα. Εδώ οι αλλαγές μπορεί να είναι σημαντικές οπτικά ή και όχι... αρκεί να εξυπηρετούν το σκοπό τους.

Σε μερικές περιπτώσεις, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι για τόσο μικρές αλλαγές δεν αξίζει να επενδύσει κανείς στην αλλαγή της εικόνας. Πράγματι. Θα πρέπει η επένδυση αυτή, όπως και κάθε άλλη, να επιφέρει επιθυμητά αποτελέσματα, δηλαδή να γίνει κατανοητή και αποδεκτή. Υπάρχουν παραδείγματα στην ιστορία μεγάλων επιχειρήσεων που αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην παλιά ταυτότητα, καθώς η καινούρια επέφερε σύγχυση στους καταναλωτές. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα πρέπει να διερευνάται η σταδιακή αλλαγή της ταυτότητας ώστε να δίνεται το απαραίτητο χρονικό διάστημα στους καταναλωτές να την αποδεχθούν (tip!).

Παρακάτω φαίνονται ιστορικές επιλογές μεγάλων εταιρειών στα λογότυπά τους, που δείχνουν την προσέγγισή τους στην εικόνα τους.

Τελευταίο βήμα στην ιστορία rebranding είναι το ποιος θα το αναλάβει. Είναι σημαντικό να αντιληφθεί κανείς ότι, επιλέγοντας την αρμόδια εταιρεία συμβουλευτικής branding, επιλέγει έναν βασικό συνεργάτη, από τη δουλειά του οποίου εξαρτάται η εικόνα της επιχείρησης. Έτσι, ο σκοπός είναι το χτίσιμο μια σωστής συνεργασίας με βάση την εμπιστοσύνη η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την συμβολή στην υλοποίηση του οράματος της επιχείρησης.

Χρειάζεσαι κάποιο ειδικό για την ανανέωση της ταυτότητας της επιχείρησής σου;

Επικοινώνησε εδώ.

9 views0 comments
bottom of page